november 13, 2018
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedin
  • instagram
  • Väntar på att kurserna hämtas..
  • New York
  • London
  • Moscow
  • Tokyo
  • Stockholm
  • Delhi
  • Bangkok

Aktiebladet nylanserar sektionen “Veckans Aktie”

  • augusti 09, 2018
  • Redaktionen

Aktiebladet.se är en av Sveriges i särklass äldsta webbtidningar för aktiehandel och finans. Webbtidningen lanserades redan 2003 och har drygt 50 000 prenumeranter. Sedan RAIRE Invest AB (publ), hösten 2017, förvärvade RAIRE Media AB som äger publikationen Aktiebladet har en omfattande re-make av sidan gjorts med en mycket positiv reaktion från läsarna.

ads

Nästa steg i utvecklingen är en nylansering av sektionen “Veckans Aktie” som kommer att bli en kontinuerlig och stående sektion på Aktiebladet. Veckans Aktie kommer varje vecka att publicera en analys av en noterad aktie som det pratas mycket om på olika forum som Facebookgrupper, aktiebloggar och aktieforum. Analyserna kommer att skrivas av allmänheten med stöd av mallar som Aktiebladet tillhandahåller med syftet att få en tydlig struktur som blir enkel att följa för läsarna.

Mattias Ahlberg, VD för RAIRE Invest kommenterar;
“Hela internet är fullt av människor som är extremt kunniga och pålästa på specifika aktier och bolag. Man ser det på handelsplattformarnas bolagsforum, i slutna Facebookgrupper, aktiebloggar etc. Vi vill skapa en möjlighet för de här duktiga individerna att komma ut med sin kunskap till en betydligt större publik. Vi tycker det är ganska ointressant med professionella analyser som det har gått viss inflation i, det är mycket mer intressant att veta hur eldsjälarna tänker om de bolag de har investerat i eller analyserat. Det är också ett utmärkt tillfälle för bolagen själva att rekommendera aktieägare att skriva analyser för att skapa mer uppmärksamhet runt bolaget och aktien. Jag tror extremt mycket på konceptet som kommer att skapa ytterligare relevant innehåll för vår läsarskara.”

Aktiebladet söker nu intressenter som vill komma ut med sin kunskap till tiotusentals läsare och går därför ut med förfrågningar i ett flertal kanaler på internet. Vi hanterar intresseanmälningar i den ordning de kommer in så det gamla “först till kvarn” gäller.

Intresseanmälningar kan e-postas till info@raisereach.com eller via meddelanden på Aktiebladets Facebooksida eller Raise Reach Facebooksida.

Hör av dig så hjälps vi åt med utformningen!

 
ads

Tips