januari 19, 2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • Väntar på att kurserna hämtas..
  • New York
  • London
  • Moscow
  • Tokyo
  • Stockholm
  • Delhi
  • Hong Kong
  • Frankfurt

Black Friday: Högtryck och många nöjda kunder hos NetOnNet

  • december 01, 2019
  • Redaktionen

Hemelektronikgiganten NetOnNet rapporterar om högtryck i i e-handeln, de 32 Lagershopparna och på kundchatten, och i tillägg väldigt nöjda kunder. – Vi är väldigt stolta och glada över att kunderna ger oss ett så fint betyg idag, säger Susanne Holmström, VD för NetOnNet.

Förberedelserna inför Black Friday har varit rigorösa hos NetOnNet, allt med fokus på att säkerställa att kundernas shoppingupplevelse blir den allra bästa. Och förberedelserna har fallit väl ut berättar Susanne Holmström, VD för NetOnNet:

– Kunderna har kunnat handla i vår e-handel utan köer och stress, och vi har haft rekordmånga besökare under natten och dagen. De har också mött välfyllda Lagershoppar och god tillgång på rätt produkter. Bland personalen har det varit hög stämning och vi har varit enormt taggade inför den här dagen. Kunderna har framför allt varit intresserade av TV, gaming, mobiltelefoner och datorer, men även robotdammsugare har varit högintressant för många.

Under natten arbetade företagets kundtjänst på huvudkontoret i Borås via kundchatten för att säkerställa snabba svar till de som hade frågor, och detta var mycket uppskattat berättar Susanne Holmström:

– Vi har haft ett högt men jämnt tryck i chatten utan köer, där alla har fått snabba svar. Vi fick till och med frågan om det var en chatbot och en kund menade att oavsett vilket gick detta till historien som den snabbaste kundservicen någonsin!

Många passade på att klicka hem varor från e-handeln redan under natten mot fredagen. De kunde sedan hämta upp sin beställning redan kl 8:00 på fredagsmorgonen i vald Lagershop. Där fanns varorna färdigpackade och redo för upphämtning berättar Stefan Svensson, logistikchef för NetOnNet:

– Klocka åtta i morse hade vi plockat och packat fler ordrar på kortare tid än någonsin tidigare. Tack vare våra välutvecklade transportörssamarbeten kommer många kunder att få sina beställningar redan idag och under helgen.

Susanne Holmström är mycket nöjd när hon summerar Black Friday så här långt:

– Våra siffror pekar åt rätt håll och det är vi mycket glada över. Men allra gladast är vi över att våra kunder har givit oss väldigt höga betyg i våra kundnöjdhetsmätningar under dagen. Jag är enormt glad och stolt över att det hårda lagarbete som hela organisationen har gjort faller så väl ut för oss och våra kunder.

 
ads

Tips