februari 17, 2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • Väntar på att kurserna hämtas..
  • New York
  • London
  • Moscow
  • Tokyo
  • Stockholm
  • Delhi
  • Hong Kong
  • Frankfurt

Pengakassorna förändrar 2020-valets dynamik

  • januari 17, 2020
  • Redaktionen

Om tio månader är det presidentval i USA men den demokratiske presidentaspiranten Michael Bloomberg driver kampanj som om det redan vore sent i oktober, skriver WSJ.

Det handlar bland annat om hur affärsmannen och miljardären spenderar pengar. Hittills har han lagt 217 miljoner dollar på tv och digital marknadsföring. Summan är nästa tre fjärdedelar av den totala summan för de övriga aspiranternas kampanjer, inklusive presidentens.

Bloomberg har samtidigt inte lagt sitt fokus på Demokraternas primärval eller direkt utmanat sittande presidenten Donald Trump, vilket ändrar hela dynamiken i valkampanjerna, skriver tidningen.

– Allt som Bloomberg gör saknar historiskt motstycke, säger Rufus Gifford som var finanschef för Barack Obamas presidentkampanj.

Källa: Omni

 
ads

Tips