januari 22, 2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • Väntar på att kurserna hämtas..
  • New York
  • London
  • Moscow
  • Tokyo
  • Stockholm
  • Delhi
  • Hong Kong
  • Frankfurt

Spotifys mål – ta del av en gigantisk radiokaka

  • november 22, 2019
  • Redaktionen

Satsningen på podcasts handlar inte bara om att bli dominerande på en än så länge ganska liten marknad utan också om att ta en del av den gigantiska radiomarknaden. Det säger Daniel Ek i en stor intervju med The Hollywood Reporter.

– Precis på samma sätt som tv har flyttat från offline till online ska vi göra samma sak med radio, säger han och tillägger att amerikaner tittar ungefär lika mycket på film och tv som de lyssnar på radio.

– Men ljudindustrin är värd tio gånger så lite. Frågan man måste ställa sig är: ’är dina ögon värda tio gånger så mycket som dina öron’? Min mening är att de inte är det och att ljud kommer att bli mer värdefullt i framtiden.

Källa: Omni

 
ads

Tips