september 17, 2019
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • Väntar på att kurserna hämtas..
  • New York
  • London
  • Moscow
  • Tokyo
  • Stockholm
  • Delhi
  • Hong Kong
  • Frankfurt

Sprinkle gör stor mediasatsning!

  • mars 22, 2019
  • Redaktionen
Sprinkle AB kan konstatera att våra kunder efterfrågar fler tjänster och större genomslag, både via rörlig bild och poddradio. I en allt mer digitaliserad värld ser Sprinkle tydligt behovet av att öka närvaron genom SPRINKLE TV och SPRINKLE Radio.

I en allt mer digitaliserad värld ser Sprinkle tydligt behovet av att öka närvaron genom SPRINKLE Tv och SPRINKLE Radio.

Efter genomförd marknadsundersökning kan Sprinkle AB konstatera att våra kunder efterfrågar fler tjänster och större genomslag, både via rörlig bild och poddradio. Detta sammanfaller även med Sprinkle AB´s egna strategi att markant öka bolagets närvaro. Sprinkle räknar med att kunna öka omsättningen med 10 mkr på årsbasis inom segmentet. Något som i sig ger ett rejält tillskott, men som framförallt kommer att ge synergieffekter som kommer att göra Sprinkle till Sveriges ledande bolag inom området kapitalresning för publika bolag.

Mediasatsningen kommer bestå i SPRINKLE TV samt SPRINKLE Radio och lanseras 1 april. De två kanalerna kommer att arbeta utifrån Journalistik 2.0 och bli tillgängliga på bolagets mediasite aktiebladet.se.

– Idag är det viktigare än någonsin att vara öppen för hur teknikutvecklingen skapar helt nya förutsättningar för oss att leva klimatsmart i det digitala samhället. Skapa nya lösningar t ex när det handlar om hyresbostäder, energi och finansiella vardagstjänster baserade på blockchain-teknologin. Detta är bakgrunden till Sprinkle´s mediasatsning att erbjuda både nationella och internationella investerare tillgång till relevant information och kunskap, i linje med Digital Nature och Sprinkle University, säger Eduard Will, Chairman of the Board, Sprinkle AB

 
ads

Tips