Elgiganten fortsätter att utvecklas bra och intäkterna under förra räkenskapsåret ökade med 7,2 procent till 12,7 miljarder kronor. Resultatet på 210 miljoner kronor var fem procent över fjolåret.

Därmed förkunnar bolaget att 2018-2019 blev ett nytt rekordår, enligt ett pressmeddelande.

Elgiganten gick starkast inom kök, gaming och B2B, vilka växte med 27, 13 respektive 7 procent.

Intäkterna ökade även inom butikerna och för kommande år är planen att öppna 14 nya butiker.

Samtidigt förekommer det en oro inom verksamheten som kopplas till den svaga kronan.

”Det finns absolut en oro kring den svenska kronan och vi arbetar hela tiden för att det inte ska märkas av för konsumenterna. Valutan är svår för oss att göra något åt men vi hoppas givetvis på en stabilisering”, säger vd Niclas Eriksson till Dagens industri.

Elgiganten ägs av norska Elkjøp som i sin tur är en del av brittiska börsnoterade jättekoncernen Dixons Carphone.