september 19, 2018
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • instagram
  • Väntar på att kurserna hämtas..
  • New York
  • London
  • Moscow
  • Tokyo
  • Stockholm
  • Delhi
  • Bangkok

Volvo Cars ska lansera ny storsatsning vid namn M

  • juli 04, 2018
  • Redaktionen

Satsningen beskriver Volvo Cars själva som ett ”nytt varumärke som ska utöka företagets globala mobilitetserbjudande”

ads

M är kortfattat en app som kommer lanseras i Sverige och USA under våren 2019. Appen ska bland annat hjälpa användaren hitta bilar att hyra, men också skräddarsy tjänster utifrån den enskilde användarens behov och preferenser.

”Volvo Cars tar steget till att bli något mer än ett bilföretag. Dagens urbana konsument tänker nytt kring traditionellt bilägande. M är en del av vårt svar på det. Vi utvecklas till att leverera tjänster direkt till konsumenten under vår mission ’Freedom to Move’”, säger Håkan Samuelsson, vd och koncernchef på Volvo Cars.

Tjänsten har redan testats i Stockholm, där utvecklingen av appen sker.

”Mobilitet förändras i grunden och Volvo Cars leder den omvandlingen”, säger Håkan Samuelsson.

Volvo Cars meddelade under torsdagsmorgonen även att bolaget ökade försäljningen med 17,8 procent till 64 058 bilar i juni.

För första halvåret är försäljningen upp 14,4 procent till 317 639 bilar, vilket är ett nytt rekord för perioden. 2017 var ett rekordår för Volvo med en ökad försäljning till 571 577 bilar.

 
ads

Tips